dinsdag 13 mei 2014

Kunst & ik

Wat vind ik over kunst.

Kunst kan in mijn ogen van alles zijn. Kunst kan een tekening zijn.
Maar kunst kan ook een kunstwerk zijn wat een miljoen euro waard is.
Zolang de kunstenaar het zelf kunst vind is het kunst denk ik.
Zelf vind ik iets pas echt kunst wanneer je ook ziet dat het kunst is. Een schilderij, een tekening of een fontein bijvoorbeeld.
Soms snap ik niks van kunst. Dan loop je in een stad, en dan staat er een raar ding op het midden van het plein. Blijkt dat een beeld te zijn. Dan denk ik echt; "hoe kun je dat mooi vinden".
Ik ben al naar verschillende musea geweest. Zoals het CODA museum, het speelgoed museum, paardenmuseum in Frankrijk, botenmuseum enz. Niet elk museum gaat dus over kunst. Je kunt namelijk niet zoveel over kunst vertellen. Je kunt niet in het algemeen over kunst praten omdat iedereen een andere mening heeft en omdat iedereen er iets anders in kan zien. Bijvoorbeeld een schilderij met een blauwe streep. De een ziet een horizon met vissen die in de zee zwemmen (bijv). Terwijl iemand anders gewoon een blauwe streep ziet. Natuurlijk kan je wel veel over kunst vertellen alleen dan kun je blijven praten. Meestal zie je ook in musea met kunst dat er een klein bordje bij hangt met de bedoeling van de kunstenaar. Zelf kan je er natuurlijk iets heel anders in zien. En daarom is kunst ook zo leuk.
Omdat je verschillende dingen kunt maken, en er verschillende dingen in kan zien.

Je hebt veel mogelijkheden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten